"Victorian Speed Boat Club" u Kotoru

Danas su gradjani Kotora i ostali posjetioci mogli uzivati u carima brzih camaca koji su pokazali svoju gracioznost voznjom kroz Bokokotorski zaliv. Publici se prestavio Victorian speed boat club koji postoji jos od davne 1948 godine i ucestvuje u trkama brzih brodova jos od tog vremena. U Kotoru se vozilo kruznom stazom duzine 4,2 kilometra i to cetiri kruga. Trka je trajala oko 30 minuta i ucestvovalo je 6 takmicara sa njihovim camcima koji se svi clanovi Victorian speed boat club-a.
Da bi smo saznali nesto vise o ovom klubu i o samim camcima razgovarali smo sa menadzerom Victorian speed boat club-a. Postoji mnogo klasa Inboard camaca - od limitiranih Hidroaviona i limitiranih displasementa koje pokrece motor V.12 i supercharged V.8 sa snagom od 1000HP do 2500HP. Ovi camci mogu da dostignu brzinu od 340 kilometara po casu. Sa druge strane imamo 1,6 litara Oz Lite camce koje pokrece 1,6 litara Twin Cam Toyota motori. Postoje i 6, 5,2, 4,2 litara hidroavioni koje pokrece 4,2 Holden motori koji proizvode sangu od 300 do 700HP. Takodje postoji i kalsa za junior vozace sa godistem od 12 do 17 godina.
Trke brzim brodovima su podredjene kontroli Australijske Power boat Associatian (APBA), svi klubovi i brzi brodovi moraju biti registrovani kod APBA da bi se sprovele pravilne trke i sabiranje pojena u takmicarskim dogadjajima i da bi ostvareni rezultati i rekordi bili validni.
U danasnjoj trci ucestvovali su:
1.

Ime broda: Aussi Connection
Vlasnik: Barry Tailor
Vozac: Barry Tailor
Motor: Unlimited Hydroplane
Sponzor: PT Engineering
2.

Ime broda: Beer 'N' Boats
Vlasnik: Greag Holland
Vozac: Kane Charles
Motor: Unlimited Hydrophone
Sponzor: Veitch Marines
3.

Ime broda: Tobasco
Vlasnik: Des Lawton
Vozac: Greag Holland
Motor: Unlimited Hydroplane
Sponzor: --
4.

Ime broda: Another Madam
Vlasnik: Bob Webbster
Vozac: Bob Webbster
Motor 1,6 Toyota
Sponzor: --
5.

Ime broda: RKM
Vlasnik: Rick Manasch
Vozac: Rick Manasch
Motor: 1,6 Toyota
Sponzor: --
6.

Ime broda: Ciclop
Vlasnik: Fred Bo
Vozac: Fred Bo
Motor: 1,6 Toyota
Sponzor: --
Sadasnja katedrala je trobrodna, nekoliko puta je renovirana, narocito nakon zemljotresa 1667. godine, kada su bili unisteni zvonici i dio fasade. Nakon zemljotresa, novi zvonici su izgradjeni u baroknom stilu. Narocitu paznju privlace rozete na fasadi koje su nekada bile romanicke, a danas su profilisane goticko-renesansnim motivima. Katedrala Svetog Tripuna posjeduje bogatu zbirku umjetnickih slika: Marina Lovrovog Dobricevica, Tripa Kokolje, Paola Veronezea, Verolima di Santa Kroce i drugih sjajnih umjetnika. U katedrali je i bogata kolekcija zlatnih i srebrnih relikvija, djela lokalnih majstora iz perioda od XIV do XVIII vijeka. Unutrasnjost katedrale oslikana je freskama koje su radili grcki majstori. Najznacajniji dio unutrasnje dekoracije je romanicko-goticki ciborijum iz XIV vijeka, koji se nalazi nad glavnim oltarom. Na zidu apside je Zlatna pala sa prikazom Hrista, Bogorodice, Svetog Jovana i Svetog Tripuna, kao i 16 drugih svetitelja. Rad je kotorskih zlatara iz XV vijeka.
natpis na zapadnoj fasadi. Ovo je skromna jednobrodna crkva, ciji je glavni brod podijeljen na tri traveja, istovremeno jedina gradjevina u gradu koja nije pretrpjela znacajnija ostecenja tokom zemljotresa. Crkva Svetog Luke ubrzo nakon izgradnje oslikana je freskama, od kojih su ostali samo fragmenti na juznom zidu. Ikonostas crkve je djelo daskala Dimitrija, rodonacelnika Bokokotorske slikarske skole Rafailovic iz XVII vijeka. Ova crkva je nekada bila katolicka, ali je kasnije data na koriscenje pravoslavnim vjernicima. Crkva ima dva oltara - katolicki i pravoslavni. Pod u crkvi je sacinjen od nadgrobnih ploca na zajednickim grobnicama kotorskih gradjana, jer su se sve do 30-tih godina sahranjivanja obavljala u samoj crkvi . 

Нема коментара:
Постави коментар